fbpx

איזה סוג יאכטה מתאימה לי?

גולט היא יאכטה קלאסית מעץ , בדרך כלל עם שני תרנים ומקורה בחוף הדרום מערבי של הריביירה הטורקית. בעבר הרחוק הגולט שימשה למטרות דייג, כיום יאכטת גולט נבנית במיוחד בהתאמה לשימוש עבור חופשת יאכטה מפנקת.

"ומה עדיף גולט?  יאכטה מנועית או אולי בכלל קטמרן?"

חדשים בחופשת יאכטות ולא בטוחים מה ההבדל?  באנו לעשות סדר. 

מהי גולט – Gulet

גולט היא יאכטה קלאסית מעץ , בדרך כלל עם שני תרנים ומקורה בחוף הדרום מערבי של הריביירה הטורקית. בעבר הרחוק הגולט שימשה למטרות דייג, כיום יאכטת גולט נבנית במיוחד בהתאמה לשימוש עבור חופשת יאכטה מפנקת. 

גודל ממוצע של גולט היא בין 20 ל 30 מטר, בעלת סיפון וחדרים מרווחים. לרוב כוללת שלושה חדרים ואילך,  מאובזרים, בהתאם לרמת פאר. יאכטת גולט פופולרית בטורקיה, אך ניתן לראותה גם בין חופי קרואטיה, יוון ואיטליה. שייט ביאכטת גולט זאת חוויה בלתי נשכחת, היא יציבה מאוד על המים אודות לגוף הרחב, ומציעה מרחב ציבורי וסיפון מרווח אודות לגודלה.  עבור אנשים שלא אוהבים מעברי גלים, גולט יכולה להיות בחירה מצויינת. החדרים לרוב בעלי תקרה גבוהה , כך שלא תרגישו קלסטרופוביים. 

גולט יכולה להתאים למספר רב של אורחים הרוצים לבלות יחד בחופשתם עד 20 אורחים, לעומת יאכטה מנועית וקטמרן המתאימה בממוצע לשמונה עד 10 אורחים. בנוסף, שייט בגולט יכול להיות הרבה יותר זול מאשר השכרת יאכטה מנועית, לדוגמא: בטורקיה בגולט יש זמן שייט עד 4 שעות יומיות, ומחיר הדלק כלול בדמי השכר, לעומת יאכטה מנועית דלק הוא בעלות נוספת . 

אם חשוב לכם המרחב, הפינוק והיציבות זאת היאכטה המושלמת עבורכם.  

יאכטה מנועית – Motor yacht

נהנתנות ויוקרה זה שם המשחק.   

סביר להניח שנתקלתם בה לא מעט עוגנת במרינה יוקרתית ברחבי העולם. יאכטה מנועית היא הנפוצה  ביותר ברוב היעדים בהם ניתן לשכור יאכטה. בדרך כלל, החלק הפנימי של יאכטה מנועית מרווח, בעוד שבחלק החיצוני על הסיפון, המקום מוגבל,  בהשוואה לגולט .אם אתם מטיילים עם משפחה, ילדים, חברים, ואתם אוהבים לבלות על הסיפון ולהרגיש בנוח, תצטרכו לשכור יאכטה ממונעת באורך של יותר מ-30 מטרים. ככל שיאכטה מנועית גדולה יותר, תוכלו להנות מהשטח הציבורי והסיפון כך שאפילו תוכלו לארח מסיבות , קבלות פנים לאירוע אינטימי, ג'קוזי, פלטפורמת שחייה, בר חיצוני, אזור טרקלין, חדר כושר, מנחת מסוקים, בריכת שחייה ופינוקים מדהימים נוספים השמורים ליאכטת מנועיות ברמת פאר בלתי מתפשרת.

נקודה חשובה לציון, כיוון שגוף היאכטה אינו רחב במיוחד חשוב לוודא שביאכטה יש מייצבים להגברת היציבות בזמן השייט.   

אם אתם מחפשים להרשים ולהרגיש כחלק מהאלפיון העליון, זאת היאכטה המושלמת עבורכם.

קטמרן – Catamaran – להיות עם ולהרגיש בלי

כן זאת התחושה בחופשת שייט בקטמרן. 

חופשת שייט ביאכטת קטמרן הפכה לאחרונה פופולרית  בקרב הנופשים. והיא בחירה מושלמת לשייט עם חברים, או בני משפחה. שייט בקטמרן יכול להיות כל כך כיף! היא מרווחת, ונראית כמו בית קיץ צף,  עם סיפון במרחק חצי מטר מהמים, וגישה נוחה ומהירה לים. בשל עיצוב הגוף שלהם היא שטה בצורה חלקה, וניתן להגיע עד למפרצים הרדודים ביותר, דבר בלתי אפשרי עבור גולט או יאכטה מנועית, . 

היא מחולקת לשני גופים הנותנים תחושה של פרטיות. הסלון, המטבח וחלק מאיזור הסיפון נמצאים במפלס אחד מה שמקנה לקטמרן גישה נוחה לחלק החיצוני ותחושה של מרחב.חדרי הקטמרן קטנים ביחס לגולט ואינם מקנים תמרון יתר.  

כמעט בכל קטמרן יש "טרמפולינה", רשת הפרוסה בסיפון קדמי והיא האזור המועדף על כולם, והתחושה היא של ישיבה בתוך המים. סוג זה של יאכטות פופולרי מאוד ביוון, קרואטיה, האיים הקריביים ותאילנד. אם אתם חובבי מפרצים, ורוצים אותם רק לעצמכם וכמה שיותר קרוב, אתם אתם אנשי קטמרן.

 

שיתוף מאמר:

מאמרים אחרונים